Número 268
maig 2022

Alta/baixa butlletí  Seguiu l'IEC a Twitter  facebook

La Societat Catalana de Tecnologia compareix davant la Comissió d’Educació del Parlament de Catalunya

El dimarts 24 de maig diversos membres de la Societat Catalana de Tecnologia (SCT), filial de l’IEC, van comparèixer davant la Comissió d’Educació al Parlament de Catalunya per a informar sobre la situació de la tecnologia a l’ensenyament obligatori i postobligatori.

En el seu parlament, Sílvia Zurita, Jordi Regalés i Marta Pàmies van abordar el fet que la tecnologia té problemes per a ser reconeguda en el currículum d’educació bàsica pel desconeixement sobre els seus continguts i la manca de tradició històrica en aquesta matèria. Així mateix van posar èmfasi en les tres raons que fan imprescindible la seva existència: la tecnologia és una part irrenunciable de la cultura, és imprescindible per a generar vocacions equitatives i aporta valors i hàbits necessaris per a tota la població.

Els integrants de la SCT van fer una descripció del paper que ha tingut la tecnologia a casa nostra des de la LOGSE de 1990, que hi va apostar fermament. Des d’aquell moment se n’han suprimit assignatures fins a arribar a l’actual proposta, en què perd encara més hores i deixa de ser obligatòria de 1r a 3r d’ESO i en surt també malparada a batxillerat.

Finalment, la SCT va exposar tres demandes: 

- Més estabilitat en els currículums i les lleis educatives.

- La garantia que la tecnologia (no solament la digitalització) tindrà una presència significativa a primària i a secundària, i més reconeixement social de la matèria, reflectida en un major treball en didàctica específica. 

- Una revisió de les ponderacions d’accés a la universitat, i la garantia que el professorat que imparteix la matèria està preparat i té les condicions per a fer-ho. 

Notícies

* El Ple de l'IEC ret homenatge a Josep Laporte

* L'IEC i la Fundació 'la Caixa' signen un acord per posar tot el saber de l'Institut a l'abast de la societat a través d'un repositori digital

* CATCAR, el projecte de cooperació transfronterera que posa a l'abast de tothom un període fundacional de l'Europa actual, celebra la seva cloenda

* Teresa Cabré es reuneix amb Cristina Gallach, comissionada especial en el desplegament del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE)

* Patrici Pojada analitza el paper comercial dels Nords de la Catalunya moderna en el seu discurs de recepció

* L'IEC inaugura l'exposició Descobrint Olèrdola. 100 anys de les intervencions de l'IEC a Olèrdola

* Damià Barceló, investit doctor honoris causa per la Universitat d'Almeria: «La meva carrera té l'esperit de Sherlock Holmes aplicat a la ciència»

* Diversos membres de l'IEC, reconeguts per la seva trajectòria

* Joan-Lluís Lluís: «La literatura és un món paral·lel a la realitat, molt més acollidor i agradable»

* Lliurament dels premis de la Prova Cangur de Matemàtiques 2022

* Dissabte de les Matemàtiques Transfronterer dels Pirineus (DiMaTPirineus – 2022)

* La Societat Catalana de Tecnologia compareix davant la Comissió d’Educació del Parlament de Catalunya

* L'IEC reivindica el príncep dels poetes amb la presentació del llibre Vigència de Josep Carner

* Pau Castell: «La cacera de bruixes és un fenomen amb connotacions actuals: gènere, estigmatització social, perversió de la justícia i idea d’un enemic interior»

* La XIX Jornada de la SCATERM aborda l’impacte de la difusió terminològica i els reptes de futur

* 47è Col·loqui de la Societat d'Onomàstica: «Onomàstica de la Conca de Tremp i la Terreta»

* El programa Leader, a debat

* Dones matemàtiques centren la 3a Jornada SCM de la Societat Catalana de Matemàtiques

* Salvador Barberà, sobre la necessitat d’aixecar barreres a favor del progrés en R+D+I: «Fem de l’atracció del talent de fora un orgull propi»


Butlletins anteriors

Pàgina principal de l'IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. comunicacio@iec.cat - Informació legal

Subscriure-us o Donar-vos de baixa