En el seu parlament, Sílvia Zurita, Jordi Regalés i Marta Pàmies van abordar el fet que la tecnologia té problemes per a ser reconeguda en el currículum d’educació bàsica pel desconeixement sobre els seus continguts i la manca de tradició històrica en aquesta matèria. Així mateix van posar èmfasi en les tres raons que fan imprescindible la seva existència: la tecnologia és una part irrenunciable de la cultura, és imprescindible per a generar vocacions equitatives i aporta valors i hàbits necessaris per a tota la població.
Els integrants de la SCT van fer una descripció del paper que ha tingut la tecnologia a casa nostra des de la LOGSE de 1990, que hi va apostar fermament. Des d’aquell moment se n’han suprimit assignatures fins a arribar a l’actual proposta, en què perd encara més hores i deixa de ser obligatòria de 1r a 3r d’ESO i en surt també malparada a batxillerat.
Finalment, la SCT va exposar tres demandes:
- Més estabilitat en els currículums i les lleis educatives.
- La garantia que la tecnologia (no solament la digitalització) tindrà una presència significativa a primària i a secundària, i més reconeixement social de la matèria, reflectida en un major treball en didàctica específica.
- Una revisió de les ponderacions d’accés a la universitat, i la garantia que el professorat que imparteix la matèria està preparat i té les condicions per a fer-ho. |