El segon concert del cicle Música al claustre de l’IEC, que va tenir lloc el 8 de juliol, es titulava «El piano més enllà del concert» i el van interpretar Marina Rodríguez Brià, al fortepiano Érard (Londres, segle XIX) del Museu de la Música de Barcelona, i Belén Cabanes, amb dansa i castanyoles. |
En aquest concert, Marina Rodríguez Brià i Belén Cabanes ens van transportar a l’àmbit estètic sorgit del Romanticisme, en el qual la inspiració dels compositors i intèrprets flueix bidireccionalment entre l’expressió dels sentiments propis i els de la música popular. Així, el segle XIX i el principi del segle XX gaudeixen d’un fenomen d’aproximació, del qual el públic també és partícip, que esvaeix les rígides fronteres entre les etiquetes de música religiosa, música popular, música domèstica i música de concert, entre d’altres. Aquest fet permet als compositors expressar-se d’una manera més personal i propera a l’oient i elegir estils que abans eren considerats incompatibles: Ferran Sor i Frédéric Chopin componen valsos; Felip Pedrell, masurques, i Enric Granados, danses andaluses. Aquesta riquesa i permeabilitat s’expressa amb l’autenticitat de l’harmonia del fortepiano, instrument domèstic per excel·lència, en diàleg amb les castanyoles, instrument més popular, que s’hi afegeixen per a recolzar i intensificar els ritmes de dansa.
El tercer concert del cicle, que havia de tenir lloc el 15 de juliol, es va haver d’ajornar per un positiu de COVID-19 entre els músics del grup In Sana Poetica. Està previst celebrar-lo el 15 de setembre, a les 20 h.
Podeu trobar més informació al web. |
|