La periodista Karma Peiró, especialitzada en internet i les tecnologies de la informació i la comunicació i el periodisme de dades va ser l’encarregada de moderar el debat, que va analitzar la contribució del talent femení al desenvolupament de les tecnologies TECH/TIC a Catalunya. La taula va comptar amb la participació de Núria Salán, presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia i professora de la Universitat Politècnica de Catalunya; Montse Guàrdia, directora general d’Alastria; Xantal Llavina, directora i presentadora del programa Revolució 4.0 a Catalunya Ràdio, i Meritxell Bautista, cofundadora i Chief Marketing Officer (CMO) de Fibracat.
Salán va posar èmfasi en la necessitat de fomentar els estudis tecnològics, científics i industrials entre les nenes. «Estem fent una bona campanya per canviar els llibres de text: els nens i nenes han de trobar-hi models femenins; ara no hi són», va afirmar. També va advertir sobre les conseqüències de no comptar amb talent femení en el sector de la 4.0, ja que «tindrem una indústria robotitzada, comandada a distància, però esbiaixada, sense el punt de vista de les dones».
Montse Guàrdia va posar l’accent en la importància del paper de les dones en el moment de transformació que estem vivint. «D’aquí a trenta anys viurem molt millor: estem construint les noves formes d’utilització del món digital, les dones no en poden quedar al marge», va afirmar.
Per la seva banda, Xantal Llavina va admetre la dificultat que té per trobar dones que puguin participar en el seu programa. «Sé que n’hi ha, però hi ha més homes. Cal que donem visibilitat al talent femení. A Catalunya Ràdio hi ha vint-i-cinc programes i només quatre són dirigits i conduïts per dones», va explicar.
En aquest sentit es va expressar Meritxell Bautista, que va concloure explicant que «necessitem una campanya de màrqueting per fer-nos visibles».
Joana Barbany, directora general de la Societat Digital de la Generalitat, va tancar l’acte. |