L’objectiu del Giving Tuesday és que tot el món dediqui un dia —aquest any el 5 de maig— a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc. Utilitzant l’etiqueta #GivingTuesday com a instrument per a difondre aquesta idea a les xarxes socials, es vol mobilitzar ciutadans, famílies, organitzacions i empreses perquè contribueixin en aquest dia mundial de la donació, així com a fer que hi hagi donacions els 365 dies de l’any.
En el web trobareu totes les iniciatives i els projectes en els quals podeu col·laborar, juntament amb idees per a ajudar a difondre el #GivingTuesday.
Una mica d’història
La idea del #GivingTuesday va sorgir de l’ONG 92Y Street de Nova York, dedicada durant més d’un segle a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l’estratègia i la difusió de projectes solidaris.
L’any 2012 es va crear als Estats Units el moviment #GivingTuesday (‘dimarts per a donar’) com a alternativa als dies anteriors, coneguts amb els noms de Black Friday i Cyber Monday, que promouen comprar abans del Nadal. En la primera edició, milers d’organitzacions i persones es van unir per col·laborar en accions solidàries.
El Giving Tuesday va arribar a Espanya l’any 2015, en què es van aconseguir un total de 405.000 euros, que es van destinar a més de dos-cents seixanta projectes socials, i 982 persones van donar sang per primera vegada. El 2018 encara va ser millor: es van recaptar 697.265 euros, destinats a més de tres-cents projectes socials. A més, l’etiqueta #GivingTuesday va ser trending topic durant onze hores.
|