Quins són els principals recursos d’informació per a la recerca que utilitzen els professors universitaris i els investigadors: són les revistes, les obres de referència, els manuals? On inicien la cerca de bibliografia? Llegeixen en paper o en format electrònic? Quins són els principals canals que utilitzen per a difondre la recerca que fan i quins serveis de suport a la recerca troben a faltar? L’estudi Comportament informatiu del professorat de les universitats catalanes respon a aquestes qüestions amb l’objectiu d’ampliar el coneixement sobre el comportament informatiu del personal docent i d’investigació i guiar les actuacions de les biblioteques o d’algunes polítiques referents a la informació científica i la recerca. Ho fa a partir de l’anàlisi de les 2.330 respostes a un qüestionari distribuït per correu electrònic entre el professorat de dotze universitats catalanes. |
L’estudi, elaborat per Ángel Borrego, professor de la Universitat de Barcelona, per encàrrec del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), va ser presentat en una trobada el dijous 29 de gener a la Sala Pere i Joan Coromines de l’IEC. A més, durant l’acte es va obrir un espai de col·laboració entre els assistents, en què es van poder compartir projectes, coneixements i recursos informatius especialitzats.
L’organització de la trobada va ser a càrrec del Grup de Treball Coneixement i Recerca, una iniciativa impulsada pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya (COBDC) i l’Observatori de la Recerca de l’Institut d’Estudis Catalans (OR-IEC). L’assistència és gratuïta però cal fer una inscripció prèvia enviant un correu electrònic a or@iec.cat.
Vídeo de la conferència d'Ángel Borrego «Comportament informatiu del professorat de les universitats catalanes»
|