La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, ha fet públic que es reafirma en la seva declaració del 5 d’octubre de 2011, que recull i reconeix els fonaments científics, pedagògics i socials que legitimen el model d’immersió lingüística i l’ensenyament de la llengua catalana per a tots els alumnes. Amb aquest pronunciament, la Societat Catalana de Pedagogia respon a la darrera Sentència del Tribunal Suprem, que anul·la diversos articles del decret del segon cicle d’ensenyament infantil. |
Per a la Societat Catalana de Pedagogia, el model d’immersió lingüística ha estat reconegut, acreditat i és eficaç per a garantir que tots els infants, indistintament de la seva llengua familiar, aprenguin les llengües catalana i espanyola. El text publicat recull que «la immersió en la llengua catalana s’ha anat estenent per opció dels ciutadans i, posteriorment, la llei ho ha recollit perquè tots els infants hi tinguessin dret. La immersió lingüística té una clara legitimitat social a Catalunya, l’opció per l’escola en llengua catalana ha estat legitimada majoritàriament a les Illes Balears quan les famílies han fet la sol·licitud de plaça escolar per als fills. L’escola valenciana, sense suport de l’Administració, és la que dóna més oportunitats als alumnes en fer-los competents en les dues llengües i afavorir la cohesió social».
La Societat Catalana de Pedagogia conclou que «reafirma la consistència científica i de convivència cívica i social del model d’immersió lingüística per al coneixement general dels ciutadans».
Text íntegre de la Societat Catalana de Pedagogia |
|