|
L'Institut d'Estudis Catalans (IEC) i l'Editorial Gavarres han editat conjuntament aquesta obra on s'expliquen les llums i les ombres de la presència de la llengua catalana als centres escolars al llarg de tres-cents anys. David Pujol, l'autor, ha recollit, d'una banda, els principals atacs que ha rebut l'escola durant els últims tres segles i ha estudiat, d'altra banda, els precedents de la catalanització durant la segona meitat del segle XIX.
A més, Pujol també ha elaborat un estudi exhaustiu de l'obra editorial i propagandística de l'Associació Protectora de l'Ensenyança Catalana des de la seva creació fins als nostres dies. Finalment, també ha sintetitzat la resistència cultural i cívica durant el franquisme i ha contextualitzat els Premis Baldiri Reixac, convocats per la Fundació Carulla, en el marc de la reintroducció del català a l'escola que es va produir en època democràtica, a partir sobretot de l'any 1978.
Aquest llibre recull una part de la tesi doctoral de David Pujol i Fabrelles defensada a la Universitat de Girona el maig del 2019 i guardonada el 2021 amb el Premi de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l'IEC.
|
|