|
Quin batxillerat necessitem? Aquesta és la qüestió a la qual vol respondre el llibre, tal com explica en el pròleg Josep González-Agàpito, president de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC, per qui «redissenyar el batxillerat és una tasca urgent per respondre a les noves demandes i reptes educatius de la nostra societat». L’obra recull les aportacions que van fer diversos especialistes i professionals sobre aquest tema en el marc del seminari organitzat per la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’IEC, en col·laboració amb el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, el 28 de setembre de 2012.
Els continguts del llibre es corresponen amb els que s’abordaren en el seminari: matèries i modalitats; formats didàctics; articulació d’aprenentatge escolar i formació cultural; horaris, calendaris, ritmes i orientació-avaluació. La publicació inclou el Document de síntesi, elaborat per la comissió organitzadora del seminari, en què es recullen quinze directrius orientades a definir un batxillerat que integri les perspectives cultural, professional i pedagògica. Cadascuna d’aquestes directrius inclou un seguit de recomanacions i requisits. Aquest document va ser lliurat a Irene Rigau, consellera d’Educació de la Generalitat de Catalunya, i a José Ignacio Wert, ministre d’Educació, Cultura i Esports del Govern d’Espanya, com una aportació al debat previ a l’aprovació, per part del Govern d’Espanya, de la proposta de Llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE).
|