Xavier Besalú Costa (Sant Julià de Ramis, 1953) és doctor en pedagogia per la Universitat de Girona, on és professor del Departament de Pedagogia. Està especialitzat en educació intercultural, didàctica i currículum i formació del professorat. Les seves investigacions i publicacions sobre immigració, interculturalitat, escola i nouvinguts i models d’aules d’acollida són un referent a Catalunya i a l’Estat espanyol.
És vicepresident de l’associació GRAMC (Grup de Recerca i Actuació amb Minories Culturals). Assessora la col·lecció «Quaderns d’Educació Intercultural», que edita Libros de la Catarata. És membre del Consell Editorial de les revistes Arxius Analítics de Polítiques Educatives i Rizoma Freireano, que edita l’Institut Paulo Freire d’Espanya. És cap de Publicacions de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, on ha publicat el seu llibre No som aquí per rendir-nos. La pulsió ètica de la pedagogia (2016). Ha estat membre del Consell Escolar de Catalunya durant vuit anys. Forma part de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans.
Bernat Sureda i Garcia (Palma, 1953) és doctor en pedagogia per la Universitat de Barcelona i catedràtic de teoria i història de l’educació de la Universitat de les Illes Balears (UIB). La seva línia d’investigació és la història de l’educació. És una de les personalitats més destacades del moviment que des de fa dècades impulsa la renovació i la qualitat educatives a les Illes Balears, tant en l’educació formal com en l’educació fora de l’escola.
És investigador principal del Grup d’Estudis d’Història de l’Educació de la UIB. Ha estat vicerector de la UIB i president del Consell Escolar de les Illes Balears. Ha publicat nombrosos llibres i articles sobre temes relacionats amb la seva especialitat, entre d’altres, La investigación en historia de la educación y otros espacios de socialización y formación de los jóvenes en el siglo xx (2004); The photography and propaganda of the Maria Montessori method in Spain (1911-1931) (2012); Higienisme, educació i protecció de la infància en la figura del paborde Jaume (2004), amb Francesca Comas, i Pedagogical innovation and music education in Spain: Introducing the Dalcroze method in Catalonia (2014), amb Francesca Comas i Xavier Motilla. Forma part, des que es va fundar, de la Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana i, actualment, és director de la revista Educació i Història.
|