Andreu Casero, professor de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló, ha estat guardonat amb el II Premi d’investigació en nous models de negoci per a empreses de periodisme de proximitat, impulsat per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC). Nous formats per al periodisme de proximitat a les xarxes socials és la proposta de recerca del premi, que està patrocinat pel Banc de Sabadell i dotat amb sis mil euros. |
Una recerca que, durant els propers sis mesos, aprofundirà en el coneixement i les possibilitats que tenen per al periodisme de proximitat els nous formats vinculats a les xarxes socials que es poden a aplicar a l’elaboració de notícies. Tot això des d’una mirada internacional per a poder analitzar els formats informatius que estan tenint èxit en els mercats digitals més avançats, i entre aquests poder identificar els formats vinculats a les xarxes socials que s’adapten millor per a les empreses periodístiques de proximitat a l’hora de redefinir o introduir novetats en els continguts informatius.
Andreu Casero Ripollés és degà de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i professor de periodisme del Departament de Ciències de la Comunicació de la UJI, i codirector del Màster Oficial en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació a la mateixa universitat.
És llicenciat en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor per la Universitat Pompeu Fabra. Ha estat professor i investigador visitant a les universitats de Colúmbia (Estats Units), Westminster (Regne Unit), París VIII (França), Milà-Bicocca (Itàlia), San Martín de Porres (Perú) i a la Universitat Estatal Paulista-UNESP (Brasil).
És membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans, vicepresident de la Societat Espanyola de Periodística i membre de la Junta Directiva de l’Associació Espanyola d’Investigació en Comunicació. |
|