Tot i la popularitat dels videojocs i que la seva indústria factura més que les del cinema i la música juntes, l’anàlisi històrica i sociològica d’aquest fenomen ha estat poc explorada des de la història de la ciència i la tecnologia. És per això que la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT), filial de l’IEC, dedica un cicle de tres conferències a fer una retrospectiva sobre els inicis i el desenvolupament de l’oci electrònic a Espanya, en què s’estudiaran els contextos socials i culturals en els quals es va crear i difondre. En el cicle també es posarà de manifest que, a diferència del que es podria pensar, la indústria del videojoc és complexa i implica un gran nombre d’actors i institucions. |
El cicle va començar el 28 de setembre amb una sessió titulada «Píxels de la societat espanyola: entre innovació tecnològica i impacte cultural», que va ser a càrrec de Simone Belli, de l’Escola d’Innovació de la Universitat Yachay Tech. Les dues sessions que seguiran són, per una banda, «Publicacions i comunitats pioneres en la informàtica personal: revista Microbit», per Ramon Sangüesa, de la Universitat Politècnica de Catalunya, i «Joc i cultura dels ordinadors (anys 80 i 90). L’experiència del desaparegut Centre Divulgador de la Informàtica de Catalunya», a càrrec de Santiago Guillen. |
|