Número 274
Desembre 2022
ISSN 2013-4630
Alta/baixa butlletí  Seguiu l'IEC a Twitter  facebook

Escriure en catalā. Un estudi del coneixement ortogrāfic a tercer de primāria
Joaquim Arnau i Querol

En aquesta publicació, de format digital, s’avalua el coneixement ortogràfic dels aprenents fent una anàlisi fonema per fonema. És una perspectiva necessària que no ha incorporat cap dels escassos treballs fets a Catalunya sobre aquesta temàtica. A partir de les propostes ja avançades d’Alexandre Galí en el seu temps, l’estudi presenta un marc teòric innovador que considera els processos i els factors que expliquen el coneixement ortogràfic: processos d’aprenentatge, processos d’exposició a l’escrit i factors fonològics i morfològics. Aquesta anàlisi critica concepcions errònies que encara hi ha sobre com s’aprèn l’ortografia. Facilita al professorat concepcions acurades sobre el diagnòstic de la competència ortogràfica i proposa aplicacions de cara a la intervenció.
 

Portal de Publicacions de l’IEC

 

 

Piula aquesta notícia Facebook mail


Novetats bibliogràfiques

Āngels i monstres: personatges masculins en la narrativa breu de Mercč Rodoreda - Antoni Maestre Brotons
 

Escriure en catalā. Un estudi del coneixement ortogrāfic a tercer de primāria - Joaquim Arnau i Querol
 
 

Butlletins anteriors

Pàgina principal de l'IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. comunicacio@iec.cat - Informació legal

Subscriure-us o Donar-vos de baixa