|
La Revista Catalana de Pedagogia, de periodicitat anual, és una publicació de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans. Va néixer l’any 2002 i està dirigida per Joan Rué i Domingo.
El tema monogràfic del volum és Què s’aprèn mitjançant projectes?, i conté articles com «Aprendre mitjançant projectes. Una estratègia per a aprenentatges de qualitat», de Joan Rué Domingo; «Resoldre problemes per aprendre a fer ciències», de Mercè Izquierdo Aymerich; «L’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes?», de Roser Canals i Cabau, o «Projectes de tecnologia de tercer de l’ESO com a eix interdisciplinari en l’àmbit cientificotecnològic», de Raúl Romero Martínez i M. Amparo Núñez Andrés.
A la secció «Miscel·lània» trobem articles com ara: «Educació emocional: de la recerca a la pràctica fonamentada», de Rafael Bisquerra i Alzina; «Discriminació al professorat per motiu de gènere a l’escola pública de les Illes Balears», de David Sánchez Llull i Yolanda Revert Vidal; «Immigració, immersió en català i rendiment escolar: dos estudis revisats», de Lluís Garcia i Sevilla i Gemma Garcia Higón, i d’altres articles d’actualitat de la Societat.
|
|