|
La publicació quadrimestral de la Societat Catalana de Química dedica el número 20 a la monografia «Química en context». La recerca en didàctica de la química posa de manifest que l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències en context milloren l’actitud i la motivació dels alumnes. Hi ha també evidències que, a més de l’aprenentatge sobre el context, si es promou la indagació i la modelització, hi ha aprenentatges de continguts de construcció del coneixement científic i de continguts conceptuals vinculats als models de ciència escolars. Convé proposar contextos que siguin rellevants socialment, que abordin temàtiques controvertides, que posin de manifest una ciència en construcció i promoguin la implicació dels alumnes.
Aquest monogràfic aborda aquestes i altres qüestions relacionades amb la química en context a través dels articles següents: «Potencialitats i problemàtiques dels projectes de química en context», d’Iván Marchán Carvajal i Neus Sanmartí; «Del CBA i el CHEM a la química en context: un recorregut pels projectes de química des dels anys setanta fins a l’actualitat», d’Aureli Caamaño; «New Chemistry: context-based modules and pathways in a bottom-up project of curriculum reform», d’Onno de Jong; «El context per aprendre química en el projecte “Competències de pensament científic ESO 12-15”», de Joan Aliberas, Santiago Izquierdo i Fina Guitart; «Enseñar química en el contexto de problemas y situaciones de la vida diaria relacionados con la salud», d’Ángel Blanco, Antonio Joaquín Franco-Mariscal i Enrique España, i tanca el monogràfic l’article «Per què cal sumar el gènere al context d’aprenentatge?», de Núria Solsona. |
|