|
En aquest número de Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi, revista científica editada per la Societat Catalana de Comunicació, es publiquen set articles inèdits relacionats amb la comunicació com a ciència social. Els dos primers estan dedicats a la televisió. El primer, d’Aida Martori, tracta la televisió pública als Estats Units, i el segon, d’Àlvar Peris, analitza el cas del programa Masterchef.
Dos articles més estan adreçats als professionals de la comunicació: un dedicat a l’assignatura d’estratègies d’acció social en el grau de publicitat i relacions públiques a la Universitat Pompeu Fabra, signat per Ana Fernández, Matilde Obradors i Irene da Rocha; i l’altre, de Daniela Lazcano-Peña, sobre l’ensenyament de les teories de la comunicació a les universitat espanyoles.
La informació sobre videojocs com a àmbit d’especialització periodística és un altre tema tractat en aquest número de la revista, amb un article de Silvia Martínez, i també l’ús de les xarxes socials en les campanyes electorals. Concretament, Amparo López analitza Twitter com a font informativa en les eleccions catalanes del 25 de novembre. Marcos Lamelas signa l’últim article, titulat «Grans errades en la premsa política espanyola l’any 2012: de la glòria al ridícul en vint-i-quatre hores». |
|