|
Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi
Societat Catalana de Comunicació, filial de l’IEC
Núm. 29 (1). Maig 2012
El «Quadern central» d’aquest número està dedicat als nous formats audiovisuals en cinema, ràdio, televisió i Internet. L’article de Jordi Batlló tracta sobre l’estratègia del desplaçament i analitza algunes experiències renovadores fruit de la voluntat de visualitzar la participació dels ciutadans en els programes, com a contribuïdors actius i no com a simples consumidors. També valora les experiències d’encreuament entre la ficció a Internet i el cinema i la televisió, que està obrint noves possibilitats en les maneres de produir basades en la creativitat i la recerca. Altres articles relacionats amb aquest tema són «Sota pressió: anàlisi de l’efecte de realitat en la telerealitat», de Mercè Oliva; «Internet en femení: ús d’estratègies femenines en la cultura hacker», d’Aina Fernàndez, i «L’ús de les xarxes socials en les emissores de ràdio a Girona», de Sílvia Espinosa i Jordi Port.
Dins l’apartat «Miscel·lània científica», el número inclou els articles següents: «L’actualització dels catàlegs històrics de la premsa en català», de Jaume Guillamet, Marcel Mauri, Francesc-Andreu Martínez i Arnau Company; «Docència centrada en l’aprenentatge en el context de l’espai europeu d’educació superior (EEES): el cas de l’assignatura d’Estructura de la comunicació social», de Núria Almiron, i «Dues dècades de comunicació científica: anàlisi bibliomètrica de les revistes de la Societat Catalana de Comunicació (1989-2009)», de David Fernández-Quijada.
La revista Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi es publica en format d’accés obert i es pot consultar tant a l’Hemeroteca Científica Catalana com al Portal de Publicacions de l’IEC.
|