«Instem el Govern de Catalunya i les institucions que l’acompanyen a dedicar els esforços i mitjans per a evitar, al màxim, els efectes negatius que els canvis en la LOMCE poden provocar en el nostre sistema educatiu i, molt especialment, en la cultura tecnològica de Catalunya.» És el que van demanar David Atzet, Ramon Bragós i Roger Hoyos, en representació de la Societat Catalana de Tecnologia (SCT), en la compareixença davant la Comissió d’Ensenyament i Universitats del Parlament de Catalunya, el passat 3 de juliol. La filial de l’IEC va comparèixer davant els parlamentaris, a petició d’aquesta Comissió, amb l’objectiu de valorar els aprenentatges tecnològics en el sistema educatiu i les conseqüències de la propera reforma legislativa estatal. El vídeo de la compareixença pot veure's en aquest enllaç. |
Tal com van explicar els membres de la SCT, la societat té una percepció de la tecnologia que no sempre s’ajusta a la realitat: els estereotips, la poca presència en els mitjans de comunicació, la percepció que els estudis de ciències i tecnologia són difícils, són un fre perquè la tecnologia es popularitzi entre la societat. Tenint en compte això i que «la recuperació econòmica passa per la reconstrucció del teixit industrial», cal analitzar quins efectes pot tenir la propera reforma legislativa en matèria d’educació en l’ensenyament de la tecnologia. Segons la SCT, quan s’apliqui la LOMCE del 2013, serà possible que l’alumnat acabi els estudis obligatoris sense haver rebut ni una sola hora d’educació tecnològica.
Quant a l’adaptació de la LOMCE a Catalunya, a parer de la SCT, «s’obren diferents escenaris possibles que van des de la pràctica desaparició de l’educació tecnològica en el sistema educatiu fins al manteniment de la situació actual». Per aquest motiu, s’oposa a les reformes legislatives que «ens allunyen del país que volem i que, a més, poden suposar l’exclusió de la tecnologia d’una cultura que ens ha dut a ser una societat amb un clar caràcter industrial». |
|