Aquest projecte obre una línia de treball nova en terminologia neològica des del punt de vista del criteri lexicogràfic general, basada a analitzar el vocabulari especialitzat bàsic (VEB) que apareix en els llibres de text de l’ensenyament obligatori en català.
L’objectiu és determinar i difondre quins mots componen el VEB, amb informació de la seva freqüència d’ús, seqüenciat per nivells escolars i per matèries, i classificat segons la seva presència en diccionaris generals, de manera que es pugui saber quines unitats no hi apareixen i poden ser considerades, doncs, neològiques.
Aquest treball pot ser útil, especialment, per a la Comissió de terminologia i la Comissió de lexicografia de la Secció Filològica de l’IEC, així com també per al camp pedagògic en general, ja que permetrà determinar i difondre el VEB i construir, així, un coneixement social bàsic que permeti un rendiment acadèmic més sòlid.
Abstract
This project opens a new line of research in neological terminology (from the point of view of the general lexicographic criterion), based on the analysis of the basic specialized vocabulary (BSP) that is found in textbooks for mandatory education in Catalan.
Its objective is to determine and disseminate which words make up the BSP, with information on their frequency of use, classified by grades and subjects, and categorized according to their inclusion in general dictionaries, so that it is possible to know which terms are not included in them and can therefore be considered neologisms.
This work can be especially useful for the Commission of Terminology and the Commission of Lexicography of the Philological Section of the IEC, as well as for the teaching field in general, since it will make it possible to determine and disseminate the BSP and thus build a basic social knowledge that will allow a more solid academic performance by students.