Notícies i actualitat
Els dos col·lectius es van reunir dimecres per demanar la continuïtat de les matèries de modalitat de ciències (física, química, biologia i geologia i ciències ambientals) com a disciplines diferenciades a primer de batxillerat.
Les societats filials de la Secció de Ciències Biològiques i de la Secció de Ciències i Tecnologia de l’IEC i la plataforma de docents de secundària Ciències en Perill han publicat un comunicat conjuntament en el qual mostren la seva disconformitat respecte als canvis anunciats pel Departament d’Educació i Formació Professional per al curs 2026/2027.
Segons han expressat, la decisió d’agrupar les assignatures de física i química en una de sola, així com la fusió de biologia amb geologia i ciències ambientals a primer de batxillerat, cadascuna amb una dedicació horària de quatre hores setmanals, suposa «una retallada en la formació científica dels joves».
Els signants també han manifestat que la fusió d’aquestes matèries «resta flexibilitat als itineraris científics, ja que la tria d’una matèria implica, de facto, la tria de l’altra» i que la proposta de compensar la reducció d’hores amb assignatures optatives no garanteix «una formació homogènia i de qualitat per a tot l’alumnat, perquè amb l’estructura educativa actual del nostre país, la majoria dels centres només poden oferir un nombre limitat d’optatives».
Davant la proposta de modificació del Decret 171/2022, al comunicat es reclama «la continuïtat de les matèries de modalitat de ciències (física, química, biologia i geologia i ciències ambientals) com a disciplines diferenciades a primer de batxillerat», que s’estableixi «un procés de diàleg real i participatiu amb els agents educatius i científics» i, també, han demanat una «aposta per la qualitat de l’educació científica a tots els àmbits educatius, capaç de respondre als desafiaments del món actual».
El comunicat sencer es pot llegir en aquest enllaç.