Torna a l'agenda

Presentació de la tesi d’Andreana Pastena

Organització:

Societat Catalana de Sociolingüística

dimarts 11 març 2025
17 h

 Virtual

Dimarts dia 11 de març de 2025, a les 17 h, tindrà lloc, en línia, la novena edició del cicle Noves tesis en sociolingüística catalana. Aquest cicle, organitzat per la Societat Catalana de Sociolingüística, té com a finalitat donar a conèixer els resultats de les tesis doctorals de l’àmbit defensades recentment a les universitats dels Països Catalans, i de tesis presentades en universitats internacionals, però enfocades a estudiar algun aspecte de la realitat social de la llengua catalana.

En aquesta ocasió, la presentació girarà al voltant de la tesi d’Andreana Pastena, titulada El desenvolupament de la competència transcultural en una aula universitària multilingüe i multicultural. Un estudi de cas des de la perspectiva de la interacció social, que té per objectiu analitzar el desenvolupament de la competència transcultural (actituds, sensibilitats, identitats) en una aula universitària multidimensionalment internacionalitzada, mitjançant una metodologia mixta de disseny longitudinal.

La tesi, dirigida per Mireia Trenchs Parera, va ser defensada a la Universitat Pompeu Fabra el 8 d’abril del 2022 i va obtenir la qualificació d’excel·lent cum laude i la menció internacional.

L’autora, Andreana Pastena, és doctora per la Universitat Pompeu Fabra; va ser investigadora postdoctoral Marie Curie (EUTOPIA-SIF COFUND) a la Universitat de Warwick (Regne Unit), i, actualment, és professora ajudant doctora al Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica de la Universitat de les Illes Balears. La seva recerca se centra en les llengües, cultures, identitats i formació intercultural en contextos educatius.

L’acte es podrà seguir en línia mitjançant aquest enllaç.