Eines de consulta
Notícies i actualitat
Aquí podeu consultar les notícies i l’actualitat.
22/10/2025
L’Ajuntament de Barcelona i l’Institut d’Estudis Catalans posen en marxa les primeres accions per a incentivar l’ús del català entre els joves de Barcelona
21/10/2025
«La vida no pot adoptar qualsevol forma imaginable, sinó que està restringida per principis físics, matemàtics i computacionals que defineixen el que és possible»
21/10/2025
És inevitable una nova pandèmia? Experts debaten sobre els reptes globals per a prevenir futures crisis sanitàries aquest dijous
Presentació del llibre El capitalisme sense futur, d’Emanuele Severino
Conferència En els orígens del terror revolucionari França 1789-1791
Simposi de Joves Investigadors en Musicologia 2025
Conferència La construcció d’un símbol: tòpics i reiteracions al voltant de la figura carismàtica de Salvador Seguí
Club de Lectura d’octubre: Aquest tros de vida
Cicle Diàlegs: «Intel·ligència artificial, cal tenir-ne por?»
Taula rodona sobre la liquidació de la Mancomunitat
Homenatge a Enric (Kike) Ballesteros
Presentació dels resultats del Projecte Biogenoma – IEC i el II Congrés de la Iniciativa Catalana per a l’Earth Biogenome Project

Monografies
Més de 3.000 monografies publicades per l ‘IEC de totes les disciplines, classificades per col·leccions o per la disponibilitat en línia. En cada monografia, hi trobareu un enllaç al Portal de publicacions per si la voleu comprar.

Revistes científiques i butlletins
Més de 30.000 articles de totes les disciplines, publicats a les 65 revistes de què disposa l’IEC.

Hemeroteca Científica Catalana
L’Hemeroteca Científica Catalana (HCC) és una iniciativa de l’Institut d’Estudis Catalans oberta a la comunitat científica dels territoris de cultura catalana encarada a facilitar la producció i difusió de revistes científiques, o d’alta divulgació científica, en format digital i accés obert. L’HCC utilitza l’aplicació Open Journal Systems, un programari de codi obert per a la gestió i la publicació de revistes.

La llibreria
Al cor del Raval, a la seu de l’IEC del carrer Maria Aurèlia Capmany, hi trobareu la llibreria de l’Institut d’Estudis Catalans, especialitzada en publicacions científiques (llibres i revistes), incloent-hi tot el fons i les novetats editorials de l’IEC.
Horari
De dilluns a dijous, de 9.00 h a 14.00 h i de 15.30 h a 17.00 h
Divendres, de 9.00 h a 14.00 h
Adreça i contacte:
Carrer de Maria Aurèlia Capmany, 14-16, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 932 701 636
Singularitats
És l’únic ens de creació política i institucional catalana. Fundat l’any 1907 per Enric Prat de la Riba, president de la Diputació de Barcelona, i el 1914 de la Mancomunitat catalana.
Té un caràcter pluridisciplinari perquè agrupa tots els àmbits del saber i això li permet ocupar-se de les diferents àrees.
Compta amb membres procedents de tots els territoris de llengua i cultura catalanes: Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord, Franja de Ponent i l’Alguer.
Funcions
Contribuir a la planificació, la coordinació, la realització i la difusió de la recerca en les diferents àrees de la ciència i la tecnologia.
Impulsar el progrés i el desenvolupament generals de la societat amb les activitats que li són pròpies i assessorar els poders públics i altres institucions.
Estatuts, 2021
L’IEC al segle XXI
Ens pluridisciplinari: analitza els fenòmens des d’una perspectiva polièdrica.
Entitat social: contribueix a l’enfortiment de la societat sobre la base de la llengua, la ciència i la cultura catalanes.
Visiteu l’Institut
On som


.png)









