Punts
més rellevants de la jornada
— En els batxillerats
de ciències, tant la química com la física són matèries
instrumentals, és a dir, necessàries per a tots els
estudiants.
— En els batxillerats científics, cal
augmentar la proporció d’hores lectives dedicades a les
ciències.
— S’ha plantejat la conveniència d’un futur
batxillerat de tres anys com una bona alternativa a les
deficiències del sistema actual, en concordança amb el model
d’altres països europeus.
— Cal modificar, amb els
mitjans que facin falta, els continguts i la metodologia
actuals, implementant continguts procedimentals i fent-los més
propers a la realitat del món actual.
— Cal potenciar
la coordinació entre les diverses matèries per evitar llacunes
i repeticions innecessàries de continguts, així com la
coordinació entre l’ensenyament secundari i els estudis
superiors.
— Les proves que els alumnes han de
superar al final del batxillerat condicionen els objectius de
cada matèria i poden ser determinants en els canvis reals que
es produeixin.
— Una nova ordenació en física i en
química ha de tenir present l’opinió de molts professionals
aliens a la docència que, per la seva activitat, coneixen
quins són els requeriments de continguts de caràcter tècnic o
social.
|
|