Advertiment legal 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Entrevista amb Narcís Cabré, dissenyador del logotip del Centenari de l'Institut d'Estudis Catalans
"Crear el logotip de l'IEC és una gran il·lusió que anima a seguir endavant i a millorar en la feina i l'aprenentatge d'un mateix"

Narcís Cabré (Barcelona, 1984) és estudiant de quart curs de graduat superior en disseny gràfic a l'Escola Eina de Disseny i Art, centre vinculat a la Universitat Autònoma de Barcelona. Cabré va ser el guanyador del concurs convocat per l'Institut d'Estudis Catalans per a la creació del logotip del Centenari de la institució.

 

En quins elements es va inspirar a l'hora de crear el logotip del Centenari?

Per crear aquest logotip vaig fer una anàlisi prèvia del elements que identifiquen l'IEC. Vaig analitzar la gràfica que té basant-me en el logotip dissenyat per Enric Satué i pel logotip que té forma de segell.

Com que el que es demanava era un logotip que pogués conviure amb aquesta gràfica, el que vaig fer va ser la unió de les paraules IEC, cent anys, 1907 i 2007, i fer-les funcionar com si fossin una sola paraula, compacta i clara.

M'interessava que el logotip fos tot tipogràfic, sense cap grafisme ni dibuix. Amb la tipografia i el codi de color vermell i negre es crea la diferenciació de les paraules.

Quines funcions es poden aplicar a aquest logotip?

A l'hora d'elaborar aquest logotip ja es va pensar en les diferents aplicacions i correccions visuals. Està pensat per a dues tintes, però també se n'ha fet l'adaptació en blanc i negre i en una sola tinta. Es pot aplicar des de la papereria fins a una pancarta de grans dimensions. El fet que sigui un logotip íntegrament tipogràfic dóna la facilitat que es pugui ampliar i reduir a les mides que es vulgui.

Com va pensar a presentar-se al concurs?

Aquest concurs estava limitat als alumnes de les escoles Eina i Massana. Arran d'això, als alumnes de la meva classe se'ns va proposar aquest concurs com un exercici més de classe i després es faria una tria (interna) dels quatre millors logotips de la classe per presentar-los al concurs. Jo vaig ser un dels quatre escollits per a presentar-me. I, evidentment, ho vaig acceptar.

Quin coneixement previ tenia de l'IEC?

El meu coneixement sobre l'IEC no era molt gran abans de participar al concurs. Sabia que era una gran institució que des de feia molts anys vetllava per la llengua catalana. El que no sabia és que es dedicava a tants camps d'estudi i d'investigació. Arran del concurs, l'IEC va fer arribar tot tipus d'informació sobre la institució per tal de poder estar ben informats sobre el tema.

Fins a quin punt resulta decisiu aquest coneixement a l'hora de crear un logotip?

Crec que és essencial. Per crear una imatge gràfica de qualsevol cosa és importantíssim tenir la màxima informació possible. Com més informació i investigació es fa sobre l'entitat, empresa, etc., és més fàcil extreure'n un concepte clar, intel·ligent i interessant.

Què suposa per a un jove estudiant poder crear la imatge del Centenari d'una institució com l'IEC?

Primer de tot és una gran il·lusió. Crec que és encoratjador amb vista al futur. Aquestes coses sempre animen a seguir endavant i a millorar en la feina i l'aprenentatge d'un mateix.