Advertiment legal 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Actualitat

El rendiment dels alumnes en matemàtiques. L'informe PISA

Els estudiants catalans superen la mitjana espanyola, però queden per sota dels guarismes mitjans dels països de l'OCDE

L'informe PISA que confecciona l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) va mesurar l'any 2003 la competència en la resolució de problemes matemàtics de 10.761 alumnes espanyols de quinze anys, entre els quals hi figuraven un grup de 1.516 catalans de cinquanta centres escolars. El resultat va ser que el rendiment global dels alumnes catalans va ser lleugerament inferior a la mitjana dels quaranta països analitzats, però en canvi, va ser superior a la mitjana assolida pels alumnes del conjunt d'Espanya.

Sobre la base de resultats concrets, els millors els van aconseguir Hong Kong (550 punts) i Finlàndia (544), mentre que el pitjor el va assolir Brasil (356 punts). Catalunya va ocupar el lloc 24è amb 494 punts, nou per sobre de la mitjana espanyola (485). També cal destacar que els alumnes de Castella-Lleó (503 punts) i el País Basc (502) són els que tenen un rendiment més alt en el conjunt de l'Estat, per sobre, fins i tot, de la mitjana de l'OCDE (500 punts).

L'informe PISA 2003 ressalta les següents conclusions pel que fa als resultats dels alumnes espanyols en matemàtiques:

  • Es corresponen amb el nivell de desenvolupament econòmic i cultural així com amb la inversió en educació dels darrers anys a Espanya .
  • Se situen una mica per sota de la mitjana de l'OCDE (485 davant 500), són semblants als d'Eslovàquia, Noruega, Luxemburg, Polònia, Hongria, Letònia i Estats Units i són superiors al d'Itàlia, Grècia i Portugal.
  • Mostren un bon grau d'equitat en el sistema educatiu, ja que produeix entre els alumnes diferències de rendiment menys pronunciades que en altres sistemes educatius de països desenvolupats.
Resultats de l'alumnat de Catalunya i ítems alliberats. Informe PISA 2003: